کد خبر: ۸۶۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 09 June 2020
معاون عمرانی فرماندار آستانه‌اشرفیه از مذاکرات با مسؤولین استانی در خصوص دریافت اعتبار برای ساماندهی پسماند روستای کشل آزاد سرا خبر داد و گفت: هنوز مبلغی از طریق استان به شهرستان آستانه‌اشرفیه تزریق نشده و تا زمانی که این امر محقق نشود نمی‌توان اقدامات عملی را در این خصوص انجام داد.
فارس من| ساماندهی پسماند کشل آزادسرا در انتظار تزریق منابع مالی

تابناک/به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، سامانه «فارس من» باهدف پیگیری مستقیم و مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

"زباله‌های روستای کشل آزادسرا معضلی برای محیط‌زیست شده است" که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شد.

مخاطب در ثبت این سوژه مطرح کرده است که " پسماندهای صنعتی، خانگی و بیمارستانی شهرستان آستانه‌اشرفیه در روستایی به نام کشل آزادسرا ریخته و دپو می‌شود که شیرابه‌هایش وارد آب زیرزمینی و سفیدرود می‌شود و ما از همون آب ماهی می‌گیرم و حیوانات هم از آن آب استفاده می‌کنند."

ساماندهی پسماند کشل آزادسرا در انتظار تزریق منابع مالی

در همین خصوص حمیدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با اشاره به وجود مشکلات در حوزه پسماند اظهار کرد: پسماند روستای کشل آزاد سرا، محیط‌زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه را تهدید می‌کند و باید برای حل مشکل چاره‌اندیشی کرد.

وی یکی از نیازها برای مدیریت پسماند کشل آزاد سرا را تزریق منابع مالی دانست و گفت: اقدامات و برنامه‌های لازم برای مدیریت پسماند سراوان اندیشیده و اگر منابع مالی از استان به‌زودی تزریق شود می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در جلسات ستاد پسماند این شهرستان افزود: با گروه‌های دولتی و مردم‌نهاد که در حوزه پسماند فعالیت دارند صحبت‌هایی انجام‌شده و در آینده‌ای نزدیک تمامی پسماندهای این شهرستان در کشل آزاد سرا جمع‌آوری می‌شود.

رضایی از مذاکرات با مسؤولین استانی در خصوص دریافت اعتبار برای ساماندهی پسماند روستای کشل آزاد سرا خبر داد و بیان کرد: هنوز مبلغی از طریق استان به شهرستان آستانه‌اشرفیه تزریق نشده و تا زمانی که این امر محقق نشود نمی‌توان اقدامات عملی را در این خصوص انجام داد لذا در طی این مدت جلسات متعددی را مسؤولین برای دریافت اعتبار انجام دادیم.

وی یکی از نگرانی‌ها در خصوص پسماند کشل آزاد سرا را ورود شیرابه‌های زباله به رودخانه سفیدرود برشمرد و تصریح کرد: رودخانه سفیدرود مهم‌ترین منابع آبی برای زمین‌های زراعی و محل اصلی تولیدمثل ماهیان است که با ادامه روند ورود شیرابه‌ها، رودخانه سفیدرود با تهدید جدی مواجه می‌شود لذا اولویت مسؤولین شهرستانی عدم ورود شیرابه به رودخانه سفیدرود بوده و این امر به‌زودی محقق می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار